1. Všeobecné ustanovenia Tento Reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatnení reklamácie tovaru predávaného spoločnosťou ZverPOINT s.r.o., so sídlom Chotárna 2001/10, 038 61 Vrútky, IČO: 51128501, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 68778/L a to prostredníctvom internetového obchodu na stránkach www.zverpoint-vrutky.sk, ako aj tovaru predávaného na predajnom mieste na adrese Veterinárna ambulancia Vrútky, Chotárna 10, 03861 Vrútky (ďalej len "obchodník").
Kupujúcim je spotrebiteľ, ktorý uzavrel s obchodníkom kúpnu zmluvu a kúpil od obchodníka tovar prostredníctvom internetového obchodu, alebo na jeho predajnom mieste, a ktorý má právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru (ďalej len “kupujúci").
Reklamačný poriadok je súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (VOP) spoločnosti ZverPOINT s.r.o. Kupujúci je povinný sa oboznámiť s Reklamačným poriadkom a VOP pred objednaním tovaru.
Objednaním tovaru od obchodníka kupujúci súhlasí s týmto reklamačným poriadkom.
Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na nákup tovarov podnikateľmi kupujúcimi tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti. V prípade, že je uzatváraná kúpna zmluva medzi podnikateľmi, ich vzťah sa riadi obchodným zákonníkom.
2. Zodpovednosť za vady, záručná doba Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Pri potravinách musí byť vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti. Ak to povaha veci pripúšťa, má kupujúci právo, aby sa vec pred ním prekontrolovala, alebo aby sa mu jej činnosť predviedla.
Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá obchodník za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
Veci, ktoré majú vady, ktoré nebránia, aby sa mohla vec užívať na určený účel, musia sa predávať len za nižšie ceny, než je obvyklá cena bezvadnej veci; kupujúceho treba upozorniť, že vec má vadu a o akú vadu ide, ak to nie je zrejmé už z povahy predaja.
Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá obchodník za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
V zmysle ustanovenia § 619 Občianskeho zákonníka je záručná doba 2 roky. Ak ide o použitý tovar, záručná doba je minimálne 1 rok. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než obchodník, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
Ak tovar vykazuje pri dodaní kupujúcemu zjavné chyby, t.j. najmä ak je tovar kupujúcemu predaný v poškodenom transportnom obale, je kupujúci oprávnený tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia obchodníka alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia kupujúceho.
Ako doklad o kúpe vystavuje obchodník ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra alebo pokladničný doklad). Ak nie je vystavený samostatný záručný list, slúži ako záručný list príslušný nákupný doklad. Na žiadosť kupujúceho je obchodník povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list).
V prípade, že sa po prevzatí tovaru kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe vady tovaru, môže kupujúci uplatniť svoju reklamáciu. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u obchodníka podľa platného reklamačného poriadku bez zbytočného odkladu.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u obchodníka, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste obchodníka alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi obchodníkom a kupujúcim.
Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.
Ak ide o použitú vec, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 12 mesiacov odo dňa prevzatia použitej veci kupujúcim.
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru.
3. Uplatnenie reklamácie Spotrebiteľ môže uplatniť svoju reklamáciu u obchodníka buď osobne alebo zaslaním reklamovaného tovaru prepravnou službou na adresu predajného miesta predajcu: Veterinárna ambulancia Vrútky, Chotárna 10, 038 61 Vrútky.
Reklamovaný tovar musí byť vhodne zabalený, aby bol tovar pri doprave dostatočne chránený a mal by byť viditeľne označený ako „Reklamácia“. Za škodu na tovare spôsobenú jeho nevhodným zabalením obchodník nezodpovedá. Tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý. Zasielaný reklamovaný tovar je vhodné pri preprave poistiť.
Obchodník má právo odmietnuť prijať tovar do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar, alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nesplňujú základne predpoklady pre hygienicky bezpečné prevzatie tovaru do reklamačného procesu.
Okrem reklamovaného tovaru musí zásielka pri uplatnení reklamácie obsahovať presný popis vady tovaru a doklad o kúpe tovaru. Zároveň spotrebiteľ uvedie kontaktnú údaje, na ktorú bude obchodníkom vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie. Obchodník nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené kupujúcim a za nemožnosť doručenia písomností na kupujúcim uvedenú kontaktnú adresu. Kupujúci tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, prepravnou spoločnosťou). Bez vyššie uvedeného nie je možné identifikovať vady tovaru a reklamáciu vybaviť.
V prípade, že bude reklamovaný tovar doručený prepravnou spoločnosťou, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný doklad, obal). Na lehotu plynutia reklamácie je rozhodujúci dátum prijatia tovaru od kuriéra prepravnej spoločnosti.
Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
4. Vybavenie reklamácie Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď kupujúci uplatnil reklamáciu u obchodníka. Pri osobnom uplatnení reklamácie je to deň odovzdania vadného tovaru spolu s príslušnými dokladmi a všetkými súčasťami v predajnom mieste obchodníka. Pri zaslaní vadného tovaru prostredníctvom prepravnej spoločnosti sa za deň začatia reklamačného konania považuje deň, keď bol vadný tovar spolu s príslušnými dokladmi doručený obchodníkovi.
V prípade, ak spotrebiteľ pri uplatnení reklamácie neodovzdá všetky vyžadované doklady, alebo odovzdávaný tovar nie je kompletný, reklamačné konanie začína až dňom odovzdania kompletného tovaru a všetkých požadovaných dokladov. Ak kupujúci ani na výzvu obchodníka nedoplní chýbajúce doklady a tovar, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa § 621 Občianskeho zákonníka. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodníka je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú obchodník zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Obchodník je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a obchodník ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša obchodník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Obchodník je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Obchodník je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátenie kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa zákona č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú chybným výrobkom v znení neskorších predpisov.
Tento reklamačný poriadok je platný a účinný od 1. 7. 2024
Odoslaním objednávky tovaru prostredníctvom internetového obchodu obchodníka vyjadruje kupujúci súhlas s týmto reklamačným poriadkom.
Súbory cookies používame pre správne fungovanie našej webovej stránky a jej funkcií. Pomocou súborov cookies si tiež napríklad pamätáme váš preferovaný jazyk, zvyšujeme pre vás relevantnosť zobrazovaných reklám, počítame návštevnosť stránok a pamätáme si vaše nastavenia vykonané na stránke.